Ideea de a face acest articol mi-a venit dupa ce am vazut o intrebare intr-un grup de Facebook care se referea la SEO si marketingul online. Este o intrebare excelenta pe care si-o pun multi proprietari de afaceri si manageri asa ca merita un raspuns pe larg.

In prima parte a articolului vei invata despre greseli pe care le fac afacerile in incercarea lor de a fi pe primul loc in Google, iar in cea de-a doua parte vei vedea ce poti face pentru a avea performante mai bune in mediul online.

Asa ca hai sa incepem:

1. Pentru ca incerci sa manipulezi algoritmul Google si verdictul final nu e dat de tine sau de frima de SEO, ci chiar de Google

Optimizare pentru motoarele de cautarea este un serviciu foarte bine promovat, ceea ce nu ti se spune in general, este ca doar Google controleaza algoritmul si decide carui site ii acorda prima pozitie. Algortimul Google este complex cu sute sau mii de factori pe care ii ia in considerare si este dezvoltat de unii dintre cei mai destepti oameni de planeta.

Ceea ce fac firmele de SEO este sa incerce sa ghiceasca acest alogritm complex si sa ajusteze site-urile si sa creeze linkuri care sa duca site-ul clientului pe prima pozitie in Google.

Multe tactici SEO sunt considerate de Google ca fiind o manipulare a algoritmului sau si cei de la Google au o serie de penalizari pentru site-urile care incearca aceste tehnici.

Din pacate pe piata mai sunt suficiente firme care „optimizeaza” prin tentativa de a manipula algoritmul Google. Am vazut recent o tactica care este moarta de cel putin 10 ani, se numeste keyword stuffing (poti citi mai multe aici despre pericolele folosirii ei). Schimbul excesiv de linkuri, cumpararea sau vanzare de linkuri sunt si ele penalizate si totusi exista siteuri care inca se ocupa cu vanzare linkurilor (exemplu aici).

Asa ca marea majoritate a tacticilor de SEO nu numai ca nu functioneaza dar pot atrage si penalizari care iti vor duce siteul in jos in motoarele de cautare. 

2.  Ai fost prea optimist cand ai crezut ca vei ajunge primul in Google

Alegerea gresita a cuvintelor cheie pentru care sa faci optimizarea pentru motoarele de cautare este cel mai comun factor pentru esec.

Alegerea cuvintelor cheie pentru care sa faci SEO este probabil cel mai important factor. Este dificil sa le alegi pe cele perfecte. In final ai nevoie de un echilibru intre cuvinte accesibile si cele care iti aduc traffic.

Uita-te cu atentie la concurenta (sunt tooluri specializate pentru a analiza concurenta).

  1. Concurenta puternica. Daca abia pornesti cu campania de SEO si concurentii tai deja au pozitii bine consolidate este putin probabil ca ii vei detrona rapid asa ca alege cuvinte cheie care sa iti aduca suficent trafic dar si care sunt accesibile. Cea mai frecventa eroare este ignorarea unei concurente puternice si credinta ca ii vei detrona usor. Lucrurile nu functioneaza asa simplu. Concurentii tai si-au consolidat o pozitie in timp si va trebui sa fii tenace pentru a-i depasi. In fata unor concurenti putenici mergi pe cuvinte cheie lungi (long tail keywords) si otimizeaza de acolo.
  2. Concurenta medie. Poti sa vizezi cuvinte cheie mai scurte si sa „ataci” si cu o campanie de cuvinte cheie lungi. Cauta sa fii mai bun ca principalii concurenti sa sa obtii mai multe linkuri relevante.
  3. Concurenta scazuta. E un caz doar teoretic pentru ca in realitate exista concurenta pentru orice. Daca totusi ai gasit o nisa de piata unde concurenta este scazuta ar trebui sa obtii pozitiile fruntase in Google cu usurinta. Asa ca mergi pe cuvintele cheie care iti aduc cel mai mult trafic.

Pentru inceput propune-ti sa ajungi primul pentru cuvinte cheie mai lungi care au o concurenta redusa si pentru cele formate din 3-4 cuvinte a caror concurenta este extrem de redusa. Ajungand primul pentru astfel de cuvinte cresc sansele sa iti poti otimiza site-ul pentru a face fata cuvintelor cheie cu concurenta mare.

3. Nu ai avut suficienta rabdare

Daca vrei trafc rapid catre site-ul tau sunt solutii mult mai rapide ca SEO. Cere o consulanta gratuita pentru a vedea cum poti obtine mai multi clienti rapid si sigur.

In lumea SEO lucrurile se misca incet. Dureaza 3-6 luni pana sa incepi se vezi rezultate concrete. Desi toata lumea doreste rezultate rapide in ceea ce priveste obtinerea unei clasari in Google Top 10 lucrurile evolueaza incet.

In functie si de cat de puternica este concurenta trebuiesc stabilite obiective realiste. Dupa 3-6 luni se vor vedea primle rezultate care, de obicei, constau in obtinerea unor pozitii in top 10 pentru cuvinte cheie mai lungi si cu o competitie mai scazuta.

Practic o analiza de piata facuta inainte de a incepe campania de SEO iti va arata ce este realizabil.

Campaniile SEO sunt extrem de complexe si dureaza pana cand linkuri de calitate sunt create si apoi acestea trebuiesc indexate de Google si luate in considerare la schimbarea pozitiilor in motorul de cautare. Acesta este motivul pentru care dureaza cateva luni pana sa apara primele rezultate in urma campaniei de SEO.

Ce poti face pentru a avea un site de succes

In primul rand Nu face din SEO obiectivul principal

Obectivul tau principal trebuie sa fie sa ai o afacere profitabila si un marketing care sa atraga clienti profiatbili pentru tine. Daca ai clienti si un profit mare conteza pe ce loc esti in Google?

Cu SEO nu ai nicioadata garantia rezultatelor. Poti plati mii si zeci de mii de lei pentru campanii SEO si sa nu vezi niciodata rezultatele!

SEO este imprevizibil. Asa ca fii inteligent si lasa-l sa fie un bonus. Asigura-te ca folosesti reclame relevante pentru potentialii clienti si strategii care sa sa puna oferta companiei tale in fata acestora.

In loc de a te concentra pe optimizarea pentru motoarele de cautare concentreaza-te pe a atrage clienti si a comunica cu clientii potentiali. Pentru a atrage clienti noi cele mai utile instrumente sunt relcamele de tip plata pentru click (PPC) si reclamele Facebook. Si marketingul bazelor de date functioneaza foarte bine – de ce sa te chinui cu SEO cand poti face o campanie de emailuri care sa fie eficienta. Si odata ce i-ai luat emailul poti sa ii vinzi din nou si din nou aceleasi persoane. Mai nou se folosesc si campanii cu baza de date si booti de messenger, dar este o tehnologie inca la inceput, iar emailul este mult mai popular.

Nu neglija puterea social media. 2 miliarde de oameni sunt deja pe Facebook! Cu siguranta o mare parte din clientii tai potentiali sunt deja acolo. Foloseste inteligent social media atat pentru a atrage noi clienti dar si pentru a ramane in contact cu cei existenti.

Ofer a o experienta buna vizitatorului

In final oamenii cumpara de la tine Nu Motoarele de cautare. Daca ai cel mai bine optimizat site pentru motoarele de cautare si ai milioane de vizitatori dar nimeni nu cumpara de la tine, mai conteaza ca esti primul in Google?

Paradoxal daca te vei concentra sa ii oferi o experienta buna vizitatorului vei avea vizitatori multumiti care se vor transforma in clienti iar Google exact asta cere – sa oferi o experineta buna vizitatorului si, desi te-ai gandit la vizitator si nu neaparat sa optimizezi pentru motoarele de cautare, iti vor creste sansele ca site-ul sa fie afisat pe primele pozitii in Google.

Categorii: Uncategorized