Unul dintre cele mai importante update-uri de iOS, ca impact față de industria de advertising digital cel puțin, poate fi instalata din aceasta seara.

Apple a lansat in aceasta seara versiunea 14.5 de iOS, alături de alte update-uri ale sistemelor sale de operare, precum WatchOS 7.4 și macOS 11.3. Update-ul de iOS (împreună cu cel de iPadOS) este de interes în mod deosebit. Pe lângă alte noutăți, iOS 14.5 vine cu ceea ce Apple numește App Tracking Transparency.

ATT este un nou mod de protejare a intimității utilizatorilor, în care aplicațiile pot să urmărească activitatea acestora doar în urma obținerii unui acord expres. Concret, fiecare aplicație va afișa o notificare la prima deschidere, în care utilizatorul este întrebat dacă este de acord să fie urmărit.

Anunțată încă de anul trecut, această abordarea a fost criticată aspru de Facebook, care a acuzat Apple că va afecta veniturile micilor dezvoltatori. În fapt, este vorba de o luptă pentru accesul la datele personale. Pe de o parte, Facebook va pierde accesul la o parte din aceste date, iar pe altă parte Apple își protejează propria rețea de advertising în lupta în care este și arbitru și jucător.

După ce a încercat să lupte pe toate căile, cumpărând inclusiv reclame în ziare și amenințând cu un proces, Mark Zuckerberg s-a mai calmat și a spus, recent, că Facebook ar putea ieși chiar mai puternică după această schimbare.

Dincolo de App Tracking Transparency, iOS 14.5 mai aduce și alte noutăți notabile, precum: voci noi pentru Siri, deblocarea iPhone-urilor cu Apple Watch (ca alternativă la Face ID care nu merge cu mască), suport dual-SIM pentru 5G, emoji-uri cu mai multe culori faciale, suport pentru noile AirTag-uri și un nou design pentru aplicațiile Podcasts și News.